صد درصد صد درصد .

صد درصد

شيرآلات بهداشتي چطور زندگي كاربران را ساده مي كند؟

شيرآلات بهداشتي چطور زندگي كاربران را ساده مي كند؟

نقش شيرآلات بهداشتي و ساختماني در زندگي روزمره كاملاً روشن است. پس از بيدار شدن اولين تجهيزاتي كه با آن سر و كار داريد شيرآلات است تا دست و روي خود را بشوييد و چاي را دم كنيد! شستن ظرف ها، آشپزي و استحمام تا مسواك زدن در آخر شب همه و همه به كمك شيرآلات انجام مي شود. يكي از پركاربردترين انواع شيرآلات ساختماني، شير ظرفشويي است كه به دليل در دسترس بودن براي تمامي كاربردهاي مذكور حتي استحمام خردسالان بيشتر مورد توجه قرار مي گيرد.

هر چه انواع شيرآلات ظرفشويي امكانات بيشتري فراهم آورد، استفاده از آن بهينه تر خواهد بود و با سرعت بيشتري كارها را جلو خواهد برد. نه تنها گجت هاي متنوع امكان استفاده ها خاص از شيرآلات را ايجاد كرده اند، بلكه مكانيزم عملكرد شيرآلات آشپزخانه نيز در سال هاي اخير بهبود و تنوع يافته است. در اين مقاله انواع شير سينك ظرفشويي بررسي شده است. براي اطلاعات بيشتر در مورد شيرآلات ظرفشويي مدرن مي توانيد به مقاله تكنولوژي جديد شيرآلات: معرفي5 مدل شير ظرفشويي مدرن! مراجعه نماييد.

آشنايي با انواع شيرآلات آشپزخانه

يكي از مهمترين تجهيزات به كار رفته در منزل، شير ظرفشويي است. اين شيرآلات بيشترين كاربرد و مصرف را در ميان شيرآلات تاسيساتي منزل دارند و به همين دليل هم بايد در انتخاب آن دقت كافي به خرج دهيد. در ادامه شما را با انواع مكانيزم شير آشپزخانه و ويژگي هاي هر يك آشنا مي كنيم.

 

شيdual-sink-mixer_sjte.jpgر ظرفشويي لمسي

شير ظرفشويي لمسي تكنولوژي جديدي در زمينه توليد شيرآلات ظرفشويي است. براي باز و بسته كردن شيرآلات ظرفشويي رايج اهرمي حتما نياز به تماس دست با دستگيره اهرمي شيرآلات وجود دارد. در صورتي كه دستتان آغشته به چربي باشد، احتمالا در هنگام باز كردن شير ظرفشويي دچار مشكل مي شويد و اهرم آن را نيز كثيف خواهيد كرد. اما در شير ظرفشويي لمسي تنها با لمس بخش مشخصي از شيرآلات به واسطه پشت دست يا ساعد مي توانيد شير آب را باز يا بسته كنيد. شير ظرفشويي لمسي مي تواند بدون اهرم باشد كه سنسور آن هنگام لمس تنه فعال شده و دكمه­اي نيز براي كنترل دماي آب دارد. نوع ديگر آن نيز داراي اهرم است كه در صورت توقف سيستم هوشمند مي توانيد به كمك آن اهرم دما و جريان آب را تنظيم نماييد.

شير ظرفشويي چرخشي

شير آشپزخانه چرخشي از جديدترين طرح هاي شيرآلات موجود در بازار است و طرحي خلاقانه و منحصر به فرد دارد. علم اين نوع شير ظرفشوي داراي تعدادي مفصل است كه به تا شدن آن كمك مي كند. به اين ترتيب علم شير ظرفشويي چرخشي داراي دو لوله افقي است كه بر روي يك محور عمودي قرار گرفته اند و دامنه چرخش 360 دارند. به اين ترتيب امكان دسترسي به تمام قسمتهاي سينك را براي كاربران فراهم مي آورد، با توجه به اينكه اين نوع شير آب ظرفشويي قيمت نسبتا بالايي در ميان انواع شيرآلات آشپزخانه دارد، براي كساني كه به دنبال يك طرح خاص و منحصربه فرد هستند و بودجه مناسب در اختيار دارند مناسب است.

شير آشپزخانه شاوري

شير ظرفشويي شلنگدار يا شاوري بسيار محبوب است. خروجي آب شير آشپزخانه شاوري با كشيدن به سمت بيرون، همراه با شلنگ شاوري خارج شده و ميتوانيد به راحتي آن را در همه زوايا و جهات مورد استفاده قرار دهيد. پس از پايان كار شلنگ و آبريز به راحتي دوباره در جاي اوليه خود قرار مي گيرد. قيمت شير ظرفشويي شاوري در حد متوسط است و بيشترين دامنه دسترسي به نقاط مختلف سينك را فراهم مي آورد.

شيرآلات پيشخوان آشپزخانه  

كاربري شيرآلات پيشخوان آشپزخانه شبيه به كاربري شيرآلات اصلي آشپزخانه است اما ابعاد جمع و جورتري دارد. سينك مربوط به شيرالات پيشخوان نيز از سينك ظرفشويي اصلي كوچكتر است. شيرآلات ظرفشويي پيشخوان معمولاً بر روي كانتر جزيره اي و يا و سينك گوشه آشپزخانه تعبيه مي شود و در زمان ميهماني ها براي كارهاي سريع و دم دستي مانند آبكشي چند ليوان، در صورت شلوغ بودن فضاي سينك اصلي، كاربرد دارد. البته تنها در صورتي كه در آشپزخانه فضاي كافي در اختيار داريد خريد اين نوع شيرآلات را مد نظر قرار دهيد؛ چراكه نصب دو سينك در آشپزخانه هاي كوچك ممكن نيست.

شير ظرفشويي دو منظوره

در ميان شيرآلات ظرفشويي غير هوشمند، شير آشپزخانه دوكاره مكانيزم پيچيده تري دارد و به همين دليل قيمت شير ظرفشوي دو منظوره نيز به نسبت ساير شيرآلات آشپزخانه بالاتر است. اين نوع شيرآلات سينك ظرفشويي در مناطقي كه نياز به شير آب تصفيه وجود دارد بسيار كاربردي است و در فضاي نصب شيرآلات صرفه جويي مي كند. شير ظرفشويي دو منظوره داراي دو خروجي آب جداگانه است. زماني كه كاربران شير اصلي آب را باز كنند، آب لوله كشي وارد شير ظرفشويي دوكاره شده و بدون تصفيه از خروجي مربوطه خارج مي شود. زماني كه نياز به آب تصفيه شده وجود داشت باشد، كاربران به راحتي مي توانند شير آب تصفيه را باز كنند.

تصميم گيري در مورد شيرآلات كاملاً به ترجيح شما و كاربردي كه در ذهن داريد بستگي دارد. علاوه بر اين، امروزه دكوراسيون آشپزخانه اهميت خاصي دارد و يك آشپزخانه زيبا و مدرن، حال و هواي كل خانه را تحت تاثير قرار مي دهد. شير ظرفشويي از مهمترين تجهيزات آشپزخانه است كه علاوه بر تاثير در دكوراسيون، ارزش كاربردي بالايي نيز دارد. انواع شير آشپزخانه در بازار عرضه مي شود كه از نظر قيمت شير ظرفشويي، طراحي ظاهري و كاربرد متفاوت است: شير ظرفشويي لمسي، شير آشپزخانه چرخشي، شير ظرفشويي شاوري، شيرآلات پيشخوان آشپزخانه و شير ظرفشويي دومنظوره از كاربردي ترين آن ها است.

 

منبع


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۵ خرداد ۱۴۰۲ساعت: ۰۶:۳۹:۰۷ توسط:sam موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :